May 8, 2012

Number Eight.


It has been a long day today.
Malas nak type panjang-panjang untuk cerita secara details tentang apa yang berlaku hari ini.
So here it is.

Bangun pukul 8.15 a.m. sebab mak suruh minum air zam-zam.
And then naik bilik, buka Facebook kejap.
Pastu ayah pulak panggil turun bawah kejap sebab dia nak pergi uruskan hal study aku so dia perlukan ini dan itu dan segalanya lalu aku tolonglah dia sebentar.
Dalam pukul 9.30 a.m. ayah gerak. Mak pulak gerak hospital untuk buat therapy apa entah.
Naik bilik balik, taktau nak buat apa. Tapi aku lupa apa yang aku buat to kill the time. Haha.
Around pukul 11 a.m. aku turun sidai baju sebab dah taktau nak buat apa lagi. Mati kutu aku duduk rumah ni.
Lepas sidai baju, aku lipat baju pulak. Baik kan aku? Lama dah tau :P
Pastu turun balik untuk cuci pinggan mangkuk kotor.
Right after habis cuci pinggan, mak balik dan mak suruh aku goreng fish ball tapi aku malas. Haha.
Naik bilik balik, aku mandi.
Around 12.30 p.m. ayah balik dan dia suruh aku kejut dia bila nak dekat Zohor karang.
Haa, time tengahari tadi aku tengok movie Take Me Home Tonight. Sangat tarak best tapi wa layan je, dah bosan sangat.
Dah azan Zohor, ayah suruh siap cepat so that after Zohor boleh gerak rumah Izzah.
Yes, itulah the highlight event for the day ; lepak rumah Izzah! Haha!
Pastu aku solat, terus get dressed, then tunggu mak siap sebab after hantar aku ke rumah Izzah, mak ayah nak gerak Tabung Haji, taktau apa urusan mereka.
But before that kami singgah kedai rojak kawan ayah dan beli 4 set untuk dibawa ke rumah Izzah.
Around 2.15 p.m. kot sampai rumah Izzah.
Letak rojak atas meja makan, tunggu Izzah siap kejap, then kami bla gerak Jalan TAR sebab Izzah nak pergi her former work place untuk kutip gaji.
Around pukul berapa entah sampai sana? Aku tak tengok jam pulak. Haha.
Mula-mula terus gerak tempat kerja dia, kutip gaji dia, dia pun beli satu jubah ni yang dia dapat staff price sampai 60% off weh! Melampau -.-
Kemudian kitorang ada gerak satu kedai accessories ni sebab aku nak beli nail clipper dan kat situ jugak Izzah beli handbag baru untuk mak dia.
Pastu kitorang gerak satu kedai ni yang Izzah cakap Milo Ais dia sangat menusuk kalbu. Haha. Well, Milo Ais kan favorite drinks aku. Jadi, dia belanja aku Milo Ais tu. Wee, thanks Izzah! Dia kata itu birthday present aku. Aww :D
Pastu lepak kejap kat kedai tu pastu aku nak beli HOT&roll so kitorang gerak Sogo pulak.
Otw nak gerak Sogo, banyak stop by kedai kasut sebab Izzah nak usha kasut untuk beli for her interview next Monday. Kitorang pun ada stop kat satu kedai buku ni. Poyo je masuk kedai buku, takda apa pun nak beli. Haha.
Oh, we even masuk kedai brooch. Izzah angkut brooch 12 for RM10. Phew.
Dah sampai Sogo, ada lawat Body Shop kejap dan few kedai alat makeup ni. Haha. Main-main je kitorang tadi :D
Dah sampai HOT&roll, order dan tunggu sebentar. Haha. Sambil tunggu HOT&roll tu, aku suruh Izzah pergi tukar duit Singapore Dollar yang sesat dalam handbag aku tu. 2 dollar bhai. Haha. Dapatlah RM5 free :D
Aku beli dua HOT&roll tu, satu untuk aku dan satu untuk Izzah walaupun dia kata dia kenyang sebab aku tau dia tu later later mulalah cari makanan. Haha.
After that kitorang plan to gerak pulang ke pangkal jalan. Haha. But before that kitorang gerak Maybank kejap sebab Izzah nak bank in duit gaji dia tu sikit.
Then gerak KTM Bank Negara.
Sampai Segambut, terus balik rumah dan letak barang-barang pastu serang rumah Cikgu Faezah. Hehe!
Time tu macam pukul 5 p.m. and kitorang lepak rumah cikgu sampai around 6 p.m. camtu. Dapat minum air Twister :P
Pastu gerak kedai kejap, Izzah nak beli topup dan alang-alang tu eskem favorite kitorang ada, so beli jelah sekali.
Balik rumah, aku solat Asar, pastu baring-baring kejap, dah azan Maghrib. Solat Maghrib pulak. Haha.
Izzah test pakai jubah yang dia baru beli tu dan semua orang kata jubah tu lawa termasuk aku! Hehe. Serious lawa.
Pastu lepak kejap borak-borak dengan Izzah dalam bilik. And now Izzah baru makan HOT&roll dia tu -.-
Aku keluar bilik, nak tengok TV + makan. Hehe.
Sambil tengok TV, tolong adik Izzah buat homework.
Pastu mak Izzah suruh dia tolong buat kerja mak dia so aku macam berminat jadi aku tolonglah jugak. Haha. Sambil tolong adik dia buat homework tu jugak :D
Malam ni tadi pulak ada bola, Negeri Sembilan lawan Selangor.
Ayah Izzah Negeri Sembilan, mak dia Selangor. So tadi diorang macam musuh gila. Haha.
Pastu dah lepak-lepak dengan the whole family of Izzah, aku makan eskem aku tu, bincang-bincang dengan parents dia pasal Unimas dan Matrics, tak lama pastu abang aku call, dia kata dia dah sampai rumah Izzah to take me home.
Aku pun turunlah dengan pantas. Sekali turun, hampeh je. Diorang belum sampai pun lagi. Haha.
Tunggu kejap, diorang pun sampai.
Sepanjang perjalanan nak balik rumah, mak ayah bising cakap pasal nak makan. Haha.
Tapi at last ayah tak jadi ikut makan sebab perut dia meragam so dia nak balik rumah.
So bila dah sampai rumah, mak ayah turun, aku dengan abang keluar makan.
Dalam pukul 11 p.m. baru sampai rumah dari kedai makan.
Sampai rumah, aku berak sikit pastu online. Haha!
Dan sekarang aku tengah typing benda ni. Haha.
Jadi, itulah ceritanya untuk hari ini :)