Apr 6, 2013

Number Twenty-one.

A SPECIAL POST ON
MAILS FROM MILES


Assalamualaikum pembuka bicara kepada semua yang sedang membaca post ini. Alhamdulillah, saya diberi kesempatan dan dianugerahkan idea daripada Yang Maha Esa untuk update blog saya yang telah saya dump selama dua bulan. Kehkeh.

Objektif utama post ini dipost adalah untuk menjawab atau lebih sesuai digelar membalas surat yang saya terima lebih kurang lima bulan yang lalu. Siapa yang rajin sangat kirimkan saya surat? Oh well, haruslah teman seperjuangan di KMPP yang saya cintai dan kasihi hingga ke akhirat itu. Haha maaflah post kali ni macam poyo kuasa infinity sikit, harap anda semua granted by Allah with kesabaran ye sambil membaca post ini. Ameen Ya Rabb.

Kenapa baru sekarang saya nak balas? Lima bulan, lama tu. Kalau ada roti jala depan mata, dah basi dah roti jala tu. Eh, suka hati akulah nak balas bila, hak aku kot. Haha. Takdalah, sebab saya baru nak balas sekarang adalah kerana baharu sekarang emosi saya stabil. Percaya tak? Silalah percaya. Anda wajib percaya. Bukan mudah untuk saya melepaskan semua manusia yang ada dalam gambar di atas. Tapi, kita kena ingat. Semua benda atas dunia ni Allah yang punya. Kita sayang macam mana pun dekat hak milik Allah yang telah Allah temukan dengan kita, suatu hari pasti kita akan kehilangannya juga kerana Allah pun sayangkan semua ciptaanNya dan Dialah yang paling berhak untuk menyayangi semua ciptaanNya kerana hoi, Dia yang cipta kot, confirm ah hak Dia lagi besar nak compare dengan hak kita. Kita pun pinjam semua benda daripada Allah, ada hati nak jadikan benda-benda yang ada atas dunia ni milik kita seorang. Ha kan dah bukak kaunter tazkirah kat sini.

Tanpa melengahkan masa, saya ingin membalas surat tuan badan yang telah banyak berkorban masa dan tenaga demi menegepos gambar di atas dan surat-surat tersebut kepada saya iaitu Nurhafizin err apa nama panjang entah, lupa dah. Hehe, sorry. Tapi nama manja dia adalah Ejin :)

Dalam surat Ejin, she basically copied my Facebook status. Haha. So yeah, for your information, aku lekat dekat dinding so that aku sendiri akan teringat benda yang aku cakap tu. Aku ni kadang-kadang pandai nasihat orang je, nasihat diri sendiri tak reti. Haha. So, bila tampal benda alah tu dekat dinding, little by little terasalah sikit macam kau yang tengah nasihat aku. Dan sebenarnya kan Ejin, aku TERHILANG surat kau tu hehe. Aku rasa ada bawah katil kot, terjatuh daripada dinding. So aku macam taktau nak balas apa untuk surat kau sebab aku tak ingat dah apa kau cakap? xD

Kedua, surat daripada budak baru (dah tak baru dah) iaitu Abidatul Aqilah yang digelarkan sebagai Abi aka budak baharu. Dalam surat Abi tak ada apa sangat pun. Haha. Dok cakap pasal Faiz. Bueekk :P Anyway, Abi. Make sure you do talk to him once matrics is over. At the very least just talk to him in order to make sure everything is fine between you two. Okay? Muax from Egypt ;)

And here we move to Form 1's mail. Satu benda aku nak tekankan dekat sini. Dalam surat Form 1 dia ada cakap "Best tak kat sana? Kawan kau okay tak? Ke kitorang lagi best? Hehe" Indeed, Form 1, indeed, you guys are the best classmates ever I have ever had. Serious talk. Aku bukan nak jadi seorang hamba yang tak bersyukur atau tak dapat terima takdir tapi kadang-kadang aku sedih kenapa aku terpisah dengan korang. Kenapa bukan korang kawan high school aku so that kita semua dapat bersama for five years. Kenapa mesti time aku dekat matriks baru aku dapat jumpa korang sedangkan aku dekat matriks just for two months plus plus. Kenapa. Banyak persoalan. Tapi apa-apa pun we must go back to basic, back to Allah. Takdir Allah is the best. Mungkin sebab Allah nak kita berhubung dengan lebih lama, Allah sengaja nak bagi rasa rindu between us sentiasa mekar or something, sebab tu Dia temukan kita semua for a short time je so that kita akan sentiasa rindu each other dan hubungan kita akan berkekalan, Insya Allah. But anyway, the point is, YOU GUYS ARE REALLY THE BEST BUDDIES, FRIENDS, CLASSMATES, PLACE TO FORGET ALL THE SORROWS, YES YOU GUYS ARE.

And for the last one, a letter from Anisfarhanah Hashim. My closest buddy when I was in KMPP. Still rasa kehilangan kau, Anis, seriously do. Still looking for a friend like you. The one that listen to all my craps even you have no interest at all. I mean, I know that you dont really have a full interest towards few things I was telling you but you have never really buat mimic muka that make me feel unwelcome. Haihh okay kena terima hakikat itu semua dulu. Sedih sedih. So yeah, in your letter kau suruh aku doakan kau dapat jodoh yang baik kan. Haha! Okay Anis, aku akan doakan supaya kau dapat jodoh yang baik, Ameen Ya Rabb! Kau pun doakan aku jadi seorang doktor yang berjaya dunia akhirat okay ;)

Haha empat orang je pun yang hantar surat tapi aku dok batak apa siap post dalam blog. Kihkih. Anyway, our memories will always relive again and again in my mind and heart yeah. My love towards you guys have not get any lesser yet and lets pray it will never get any lesser, Ameen.